CONVOCATÒRIA ASSEMBLEA EXTRADINARINÀRIA I PROPOSTA DE NOUS ESTATUTS DE L'ASSOCIACIÓ CASAL ANNA MURIÀ

 


CONVOCATÒRIA ASSEMBLEA EXTRAORDINARIA

  Assessorats pel Servei de Qualitat Democràtica de l'Ajuntament de Terrassa, se'ns recomana renovar els Estatuts de la nostra Associació per posar-los al dia, segons el que estableix la llei 4/2008, d'abril, del llibre del Codi Civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques; la llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació, i els seus estatuts. Per tal d'agilitzar aquest afer, es posa a disposició de tots els socis i sòcies la còpia de la proposta que adjuntem a continuació perquè es puguin fer les esmenes que es considerin convenients, presentant-les al despatx de l'Associació des del dia 27 al 30 d'octubre. No s'acceptaran esmenes posteriors a aquesta data.


L'Assemblea Extraordinària i la votació es duran a terme el dia

7 de novembre de 2025

a les 4:30 hores en primera convocatòria i a les 5:00 en segona

Hi poden assistir tots els socis i sòcies a data 30 de juny de 2025 i que estiguin al corrent de pagament.

ORDRE DEL DIA

-Aprovació dels NOUS ESTATUTS

Terrassa 29 de setembre de 2025

El Secretari

JOSE REDONDO



PROPOSTA DELS NOUS ESTATUTS DE

L’ASSOCIACIÓ DEL CASAL ANNA MURIÀ

CAPÍTOL I

La denominació, els fins i el domicili

Article 1

Amb la denominació Amics/Amigues del Casal de la gent gran Anna Murià regula les seves activitats d’acord amb el que estableix la llei 4/2008, de 24 d’abril, del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques; la llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d’associació, i els seus estatuts.

Article 2

Els fins de l’associació són:

Fomentar i potenciar les relacions de coneixement, convivència, amistat, solidaritat i col·laboració entre les sòcies i les socis i altres col·lectius.

Defensar, promocionar i divulgar els valors de l’entitat cultural i social.

Per aconseguir les seves finalitats, l’associació du a terme les activitats següents:

Organitzar i realitzar tota classe d’activitats relatives al col·lectiu de la tercera edat.

Qualsevol altre, de contingut lícit , relacionada amb les anteriors.

En queda exclòs tot ànim de lucre.

Article 3

1.       El domicili de l’associació s’estableix a 08221 Terrassa (Vallès Occidental), i radica al carrer Sant Ildefons, número 8, en espai cedit per l’Ajuntament de Terrassa.

2.       Les funcions d’aquesta associació s’exerceixen majoritàriament a Catalunya, sense perjudici  de les esmentades relacions amb entitats d’altres àmbits.

CAPÍTOL II

Els membres de l’associació, els seus drets i les seves obligacions

Article 4

Poden formar part de l’associació totes les persones físiques i jurídiques que, de manera lliure i voluntària , tinguin interès en les seves finalitats.

1.       Cal que tinguin capacitat d’obrar o bé estiguin representades legalment

2.        Poden formar part de l’associació totes les persones majors de 60 anys, i/o jubilades per   edat         o invalidesa així com els seus conjugues, o bé persones prejubilades de qualsevol         edat o   persones que voluntàriament  vulguin aportar qualsevol coneixement a l’Associació.

3.       S’establiren dues categories de socis/es per poder formar part de l’associació:

A) Socis/es: Poden formar part de l’associació totes les persones que indica l’article 4.2  així com els seus conjugues i familiars.     

B) Socis/es col·laboradors: Persones de qualsevol edat o residència que voluntàriament vulguin aportar coneixement a l’associació.

Pel que fa a les persones jurídiques:

1.       La sol·licitud d’ingrés ha de ser acordada per l’òrgan competent.

2.       Les normes per les quals es regula la persona jurídica en qüestió no han d’excloure la possibilitat de formar part d’una associació.

3.       Per integrar-se a l’associació s’ha de demanar verbalment a qualsevol membre de la JUNTA DIRECTIVA la qual prendrà una decisió en la primera reunió que tingui lloc  i la comunicarà a l’assemblea general més immediata.

Article 5

Són drets dels membres de l’associació:

1.       Assistir amb veu i vot a les reunions de l’Assemblea General.

2.       Elegir o ser elegits per llocs de representació o per exercir càrrecs directius.

3.       Exercir la representació que se’ls confereix en cada cas.

4.       Intervenir en el govern i les gestions, en els serveis i les activitats de l’associació, d’acord amb les normes legals estatutàries.

5.       Exposar a l’Assemblea i a la junta directiva tot el que considerin que pugui contribuir a fer més plena la vida de l’associació i més eficaç la realització dels objectius socials bàsics.

6.       Sol·licitar i obtenir explicacions sobre l’administració i la gestió de la Junta Directiva o dels mandataris de l’associació.

7.       Ser escoltat abans que s’adoptin mesures disciplinàries.

8.       Rebre informació sobre les activitats de l’associació.

9.       Fer ús dels serveis comuns que l’associació estableixi o tingui a la seva disposició.

10.   Formar part dels grups de treball.

11.   Posseir un exemplar del estatuts.

12.   Consultar els llibres de l’associació.

Article 6

Són deures dels membres de l’associació:

1.       Comprometre’s amb les finalitats de l’associació i participar activament per assolir-les.

2.       Contribuir al sosteniment de l’associació amb el pagament de quotes, derrames i altres aportacions econòmiques fixades pels estatuts i aprovades d’acord  amb aquest.

3.       Complir la resta d’obligacions que resultin de les disposicions estatutàries.

4.       Acatar i complir els acords vàlidament adoptats pels òrgans de govern de l’associació,

5.       Sotmetre a mediació les controvèrsies que sorgeixin per raó de funcionament de l’associació.

6.       En tant que a l’hora les persones usuàries del Casal Anna Murià han de ser coneixedores del Reglament de Règim Intern i el seu compliment.

Article 7

Són causes per ser donat de baixa de l’associació:

1.       Que ho decideixi la persona interessada, i que ha de comunicar a qualsevol membre de la Junta Directiva de forma fefaent.

2.       No satisfer les quotes fixades.

3.       No complir les normes estatutàries.

CAPÍTOL III

L’Assembles General

Article 8

1.       L’Assembla General és l’òrgan sobirà de l’associació; els seus membres en formen part per dret propi i irrenunciable.

2.       Els membres de l’associació, reunits en les Assemblees Generals legalment constituïda , decideixen per majoria els assumptes que són competència  de l’Assemblea.

3.       Tots els membres queden subjectes als acords de l’Assemblea General, incloent-hi els absents, els qui en discrepen i els presents que s’han abstingut de votar.

Article 9

L’Assemblea General té les facultats següents:

a)       Aprovar, si escau, la gestió de l’òrgan de govern, el pressupost i els comptes anuals.

b)      Elegir i separar els membres de l’òrgan de govern i controlar-ne l’activitat.

c)       Modificar els estatuts.

d)      Acordar la forma i l’import de les contribucions al finançament de l’associació o al pagament de les seves despeses.

e)      Acordar la transformació, la fusió, l’escissió o la dissolució de l’associació.

f)        Acordar l’ingrés i la baixa en federacions o confederacions.

g)       Sol·licitar la declaració d’utilitat pública.

h)      Aprovar el reglament de Règim Intern i les seves modificacions.

i)        Conèixer les sol·licituds presentades per ser socis, i també les altes i les baixes per una raó diferent de la separació definitiva.

j)        Ratificar, si escau, la baixa disciplinària i les altres sancions imposades per la Junta Directiva per faltes molt greus.

k)       Resoldre sobre les qüestions que no estiguin expressament atribuïdes a cap altre òrgan de l’associació.

l)        Establir les línies generals d’actuació que permetin  a l’associació complir els seus objectius i finalitats.

Article 10

1.       L’Assemblea General es reuneix en sessió ordinària com a mínim un cop l’any, i dins dels sis mesos següents a la data de tancament de l’exercici econòmic, si es possible.

2.       L’òrgan de govern pot convocar l’assemblea general amb caràcter extraordinària sempre que ho consideri convenient, i ho ha de fer quan ho sol·liciti un 10% dels associats; en aquest cas, l’Assemblea ha de tenir lloc dins el termini de trenta dies a comptar de la sol·licitud.

Article 11

1.       L’Assemblea és convocada per l’òrgan de govern mitjançant una convocatòria que ha de contenir, com a mínim, l’ordre del dia, el lloc, la data i hora de la reunió.

2.       La convocatòria s´ha de comunicar quinze dies abans de la data de la reunió, individualment i mitjançant un escrit adreçat al domicili postal, a l’adreça de correu electrònic o a altres mitjans telemàtics de comunicació que constin identificats en la relació actualitzada d’associats que ha de tenir l’associació.

3.       Les reunions es poden dur a terme per mitjà de videoconferència o d’altres mitjans de comunicació, sempre que quedi garantida la identificació dels assistents, la continuïtat de la comunicació, la possibilitat d’intervenir en la deliberació i l’emissió del vot. En aquest cas, s’entén que la reunió se celebra on és la persona que la presideix.

4.       Les reunions de l’Assemblea General, les presideix el president de l’associació. Si no hi és, l’han de substituir, successivament, el vicepresident o el vocal de més edat de la Junta. Hi ha d’actuar com a secretari qui ocupi el mateix càrrec a la Junta Directiva.

5.       El secretari redacta l’acta de cada reunió, que ha de signar juntament amb el president, en la qual hi ha de figurar un extracte de les deliberacions, el text dels acords adoptats, el resultat numèric de les votacions i la llista de les persones presents.

Al començament de cada reunió de l’Assemblea General es llegeix l’acta de la sessió anterior a fi que s’aprovi o s’esmeni, Cinc dies abans, de tota manera, l’acta i qualsevol altra documentació ha d’estar a disposició dels socis al local social.

 

Article 12

1.       L’Assemblea General es constitueix vàlidament sigui quin sigui el nombre de socis presents o representats.

2.       El 10% dels socis poden sol·licitar a l’òrgan de govern la inclusió en l’ordre del dia d’un o més assumptes a tractar. En el cas que ja s’hagi convocat l’Assemblea, poden fer-ho dins el primer terç del període comprès entre la recepció de la convocatòria i la data en què aquest òrgan s’han de reunir. L’Assemblea únicament  por adoptar acords respecte als punts inclosos en l’ordre del dia, llevat que s’hagi constituït amb caràcter universal o que els acords es refereixin a la convocatòria d’una nova assemblea general.

Article 13

1.       En les reunions de l’Assemblea General, correspon un vot a cada membre de l’associació.

2.       Els acords es prenen per majoria simple de vots dels socis presents o representats.

3.       Es poden adoptar acords... sense reunió de manera excepcional--a instància del president de l’associació, de dos terços del membres de la junta directiva o d’un 20% dels associats—mitjançant l’emissió del vot per correspondència postal, comunicació telemàtica o qualsevol altre mitjà, sempre que quedin garantits els drets d’informació i de vot, que quedí constància  de la recepció del vot i que se’n garanteixi l’autenticitat. S’entén que l’acord s’adopta al domicili de la persona jurídica i en la data de recepció del darrer dels vots vàlidament emesos.

4.       Per adoptar acords sobre la modificació dels estatuts, la dissolució de l’associació, la constitució d’una federació amb associacions similars o la integració en una ja existent, i la disposició o alineació de béns, es requereix una majoria qualificada dels socis presents o representats (els vots afirmatius superen la meitat dels emesos). En qualsevol cas, l’elecció de la Junta Directiva, si es presenten diverses candidatures, es fa per acord  de la majoria simple o relativa dels socis presents o representats (més vots a favor que en contra).

5.       Las candidatures que es presenten formalment tenen dret a una còpia de la llista dels socis i dels seus domicilis i adreces de correu electrònic i altres mitjans de comunicació, sempre que se n’hagi obtingut l’autorització expressa.

CAPÍTOL IV

La Junta Directiva

Article 14

1.       La Junta Directiva regeix, administra i representa l’associació. Componen aquest òrgan el president, vicepresident, secretari, tresorer, el vice-tresorer i els diversos vocals.

2.       Els càrrecs de president, vicepresident, tresorer i secretari han de ser exercits per persones diferents.

3.       L’elecció dels membres de la Junta Directiva, que han de ser socis amb  una  antiguitat mínima de 1 any i majors d’edat, es fa  per votació de l’Assemblea General entre les diferents candidatures presentades. Les candidatures que es presentin tindran de tenir l’aval previ d’un mínim de 10 socis. Les persones elegides entren en funcions després d’haver acceptat el càrrec.

4.       La mesa electoral la formaran el Secretari de la Junta sortint que actuarà com a president de la mateixa  i 2 socis no membres de la junta sortint presents a l’Assemblea.

5.       En el supòsit que no es presenti cap candidatura es nomenarà una Junta Gestora per mantenir el funcionament de l’Associació i que tindrà d’estar formada per un mínim de 4 socis, dos dels quals tindran que ser membres de la junta sortint a excepció del president que no en podrà formar part. En el termini màxim de 6 mesos la Junta Gestora tindrà de convocar noves eleccions.

6.       Aquesta Junta Gestora cuidarà de mantenir l’activitat normal de l’Associació però no podrà prendre decisions que afectin al patrimoni de l’entitat ni efectuar despeses fora del pressupost aprovat per l’Assemblea. Una de les obligacions serà la de preparar i convocar les noves eleccions.

7.       El nomenament i el cessament dels càrrecs s’han de comunicar al Registre d’Associacions mitjançant un certificat, emès pel secretari sortint amb el vistiplau del president sortint, que ha d’incloure també l’acceptació del nou president i del nou secretari.

8.       Els membres de la Junta Directiva exerceixen el càrrec gratuïtament. No obstant això d’acord amb l’article 322-16.2 del Llibre tercer del Codi civil de Catalunya, si algun membre de l’òrgan exerceix funcions de gerència o altres que no siguin les ordinàries de govern  de l’associació, pot ésser retribuït, sempre que s’estableixi una relació contractual, incloent-hi la de caràcter laboral . El nombre de membres de l’òrgan de govern que percebin qualsevol tipus de retribució  de l’associació no pot superar la meitat dels que integren aquest òrgan.

Article 15

1.       Els membres de la Junta Directiva exerceixen el càrrec durant un període de cinc anys, sense perjudici que puguin ser reelegits diverses vegades.

2.       Únicament el soci que ocupi el càrrec de president només en podrà ser elegit en dos períodes.

3.       El cessament dels càrrecs abans d’extingir-se el termini reglamentari del seu mandat pot esdevenir per:

a)       Mort o declaració d’absència, en el cas de les persones físiques, o extinció, en el cas de les jurídiques.

b)      Incapacitat o inhabilitació.

c)       Renuncia notificada a l’òrgan de govern.

d)      Separació acordada per l’assemblea general.

e)      Qualsevol altra causa que estableixin la llei o els Estatuts.

f)        Baixa com a membre de l’associació.

4.       Les vacants que es produeixin en la Junta Directiva, i si es necessari,  s’han de cobrir en la primera reunió de l’Assembla General que tingui lloc. Mentrestant, un membre de l’associació pot ocupar provisionalment el càrrec vacant.

Article 16

1.       La Junta Directiva té les facultats següents:

a)       Representar, dirigir i administrar l’associació de la manera més amplia que reconegui la llei; així mateix, complir les decisions  preses per l’Assemblea General, d’acord amb les normes, instruccions i directrius que aquesta Assemblea estableixi.

b)      Prendre els acords que calgui en relació amb la compareixença davant dels organismes públics i per exercir tota mena d’accions legals i interposar els recursos pertinents.

c)       Proposar a l’Assemblea General la defensa dels interessos de l’associació.

d)      Proposar a l’Assemblea General la defensa de l’establiment de les quotes que els membres de l’associació han de satisfer.

e)      Convocar les assemblees generals i controlar que es compleixin els acords que s’hi adoptin.

f)        Presentar el balanç de l’estat econòmic de cada exercici a l’Assemblea General perquè els aprovi, i confeccionar els pressupostos de l’exercici següent.

g)       Contractar els empleats que l’associació pugui tenir.

h)      Inspeccionar la comptabilitat i preocupar-se perquè els serveis funcionin amb normalitat.

i)        Establir grups de treball per aconseguir de la manera més eficient i eficaç els fins de l’associació, i autoritzar els actes que aquest grups projectin dur a terme.

j)        Nomenar els vocals de la Junta Directiva que s’hagin d’encarregar de cada grup de treball a proposta dels mateixos grups.

k)       Dur a terme les gestions necessàries davant d’organismes públics, entitats i altres persones, per aconseguir:

--subvencions o altres ajuts.

--l’ús de locals o edificis que puguin arribar a ser un lloc de convivència i comunicació i també un centre de recuperació ciutadana.

l)      Obrir i cancel·lar comptes corrents i llibretes d’estalvi a qualsevol establiment de crèdit o d’estalvi i disposar dels fons que hi hagi en aquest dipòsit. La disposició dels fons es determina a l’article 28.

m)   Resoldre provisionalment qualsevol cas que no hagin previst els estatuts i donar-ne compte en la primera reunió de l’Assemblea General.

n)    Qualsevol altra facultat que no estigui retribuïda d’una manera especifica a algun altre òrgan de govern de l’associació o que li hagi estat delegada expressament.

o)    Consensuar periòdicament la programació de les activitats i disposició d’espais amb la direcció del Casal.

p)    La realització tant de cursos i tallers com les activitats extraordinàries organitzades per l’associació hauran de realitzar-se amb els seus propis mitjans i viceversa amb el Casal, respectant el material propietat de cada entitat.

Article 17

1.       La Junta Directiva convocada prèviament pel president o per la persona que el substitueixi, s’ha de reunir en sessió ordinària amb la periodicitat que els seus membres decideixin, que en cap cas no pot ser superior a un mes.

2.       S’ha de reunir en sessió extraordinària  quan el president la convoqui amb aquest caràcter o bé si ho sol·licita un terç dels membres que la composen.

3.       Les reunions es poden dur a terme per mitjà de vídeo conferència o d’altres mitjans de comunicació, sempre que quedi garantida la identificació dels assistents, la continuïtat de la comunicació, la possibilitat d’intervenir en la deliberació i l’emissió del vot. En aquest cas, s’entén que la reunió se celebra on és la persona que la presideix.

Article 18

1.       La junta Directiva queda constituïda vàlidament si ha estat convocada amb antelació i hi ha un quòrum de la meitat més un dels seus membres.

2.       Els membres de la Junta Directiva estan obligats a assistir a totes les reunions que es convoquin, encara que, per causes justificades, poden excusar-se’n. L’assistència del president o del secretari o de les persones que els substitueixin  hi és necessària sempre.

3.       La junta Directiva pren els acords per majoria simple de vots dels assistents.

4.       De les reunions de la Junta Directiva nomes es podran fer publiques les decisions finals que s’adoptin i en cap cas els debats i comentaris que es produeixin en la mateixa.

5.       A les reunions de la Junta Directiva només hi podran assistir les persones que en siguin membres i les que hagin estat especialment convocades a títol consultiu o d’assessorament. Aquestes persones no podran participar en la presa de decisions.

6.       Es poden adoptar acords sense reunió de manera excepcional—a instància del president de l’associació o de dos terços dels membres de la junta directiva—mitjançant l’emissió de vot per correspondència postal, comunicació telemàtica o qualsevol altre mitjà, sempre que quedin garantits els drets d’informació i de vot, que quedi constància de la recepció del vot i que se’n garanteixi l’autenticitat. S’entén que l’acord s’adopta al lloc del domicili de la persona jurídica  i en la data de recepció del darrer dels vots vàlidament emesos.

Article 19

1.       La Junta Directiva pot delegar alguna de les seves facultats en una o diverses comissions o grups de treball si compta, per fer-ho, amb el vot favorable dels dos terços dels seus membres.

2.       També pot nomenar, amb el mateix quòrum , un o uns quants mandataris per exercir la funció que els confiï  amb les facultats que cregui oportú conferir-los en cada cas.

3.       No son delegables la formulació dels comptes ni els actes que hagin de ser autoritzats o aprovats per l’Assemblea General.

Article 20

Els acords de la Junta Directiva s’han de fer constar en el llibre d’actes i els han de signar el secretari i el president. En iniciar-se cada reunió  de la Junta Directiva, s’ha de llegir l‘acta de la sessió anterior perquè s’aprovi o es rectifiqui, si és procedent.

 

 

 

CAPÍTOL V

La presidència i la vicepresidència.

Article 21

1.       Són pròpies del president les funcions següents:

a)       Dirigir i representar legalment l’associació, o per delegació de l’Assemblea General i de la Junta Directiva.

b)      Presidir i dirigir els debats, tant de l’Assemblea General com de la Junta Directiva.

c)       Emetre un vot de qualitat decisori en els casos d’empat.

d)      Establir la convocatòria de les reunions de l’Assemblea General i de la Junta Directiva.

e)      Visar les actes i els certificats confeccionats pel secretari de l’associació, però no és necessari en el cas d’altres comunicacions.

f)        Les atribucions restants pròpies del càrrec i les delegades per l’Assemblea General o la Junta Directiva.

2.       El president serà substituït , en el cas d’absència o malaltia o dimissió, pel vicepresident—si n’hi ha—o pel vocal designat per la resta de membres de la junta directiva mitjançant una majoria de vots, seguint aquest ordre.

3.       El president de l’Associació serà també president de la Junta Directiva.

4.       Seran funcions del vicepresident les de substituir al president en les situacions anomenades en el punt 2 d’aquest article i les de control, gestió i seguiment de les activitats de l’associació. En aquestes funcions podrà comptar amb l’ajuda del vocal que es designi.

CAPÍTOL VI

La tresoreria i la secretaria.

Article 22

El tresorer té com a funció la custòdia i comptabilització dels comptes i  dels recursos de l’associació, com també l’elaboració del pressupost, el balanç i la liquidació de comptes. Haurà de portar al dia un llibre informatitzat de caixa amb les entrades i sortides i la liquidació anual que haurà de constar en acta.

Signar els rebuts de quotes i altres documents de tresoreria. Pagar les factures aprovades per la Junta Directiva, les quals han de ser visades prèviament pel president.

En cas d’absència del tresorer aquestes funcions les podrà exercir el vice-tresorer. Le seves feines principals seran les de col·laborar directament amb el tresorer i principalment amb el control de la caixa de l’associació.

El secretari ha de custodiar la documentació de l’associació, aixecar, redactar i signar les actes de les reunions de l’Assembles General i la Junta Directiva, redactar i autoritzar els certificats que calgui lliurar, i també portar el llibre informatitzat de registre dels socis.

En les Reunions de Junta cuidarà de presentar l’ordre del dia, la seva execució i el recompte de vots en les decisions que ho requereixin. En cas d’absència cuidarà d’aquestes tasques el membre de la junta que ell designi.

Article 24

Els diversos vocals es cuidaran de les tasques que tinguin assignades en cada cas.

CAPÍTOL VII

Les comissions o grups de treball.

Article 25

La creació i constitució de qualsevol comissió o grup de treball, l’han de plantejar els membres de l’associació que vulguin formar-los, que n’han d’assabentar la Junta Directiva i explicar les activitats que es proposen dur a terme.

La junta Directiva s’ha d’ocupar d’analitzar les diferents comissions o grups de treball.

CAPÍTOL VIII

El règim econòmic.

Article 26

L’Associació no disposa de patrimoni fundacional.

Els recursos econòmics de l’associació es nodreixen de:

a)       Les quotes que fixa l’Assemblea General per als seus membres.

b)      Les subvencions oficials o particulars.

c)       Les donacions, les herències o els llegats.

d)      Les rendes del patrimoni mateix o bé d’altres ingressos que puguin obtenir-se.

Article 27

Tots els membres de l’associació tenen l’obligació de sostenir-la econòmicament, mitjançant quotes o derrames, de la manera i en la proporció que determini l’Assemblea General a proposta de la Junta Directiva.

L’Assembla General pot establir quotes d’ingrés , quotes periòdiques mensuals—que s’han d’abonar per anual que disposi la Junta Directiva—i quotes extraordinàries.

Article 28

L’exercici econòmic coincideix amb l’any natural i queda tancat el 31 de desembre.

Article 29

En els comptes corrents o llibretes d’estalvis obertes en establiment de crèdit  o d’estalvis, hi ha de figurar les signatures del president, el vicepresident, el tresorer i un altre membre de la junta.

Per poder disposar dels fons n’hi ha prou amb dues signatures, una de les quals ha de ser la del tresorer o bé del president.

És obligatori que al final de cada exercici econòmic quedi de saldo disponible al compte bancari de com a mínim del 20% de les despeses que l'Associació hagi tingut aquell any i que servirà com a fons de reserva.

CAPÍTOL IX

El règim disciplinari.

Article 30

L’òrgan de govern pot sancionar les infraccions comeses pels socis que incompleixin les seves obligacions.

Aquestes infraccions es poden qualificar de lleus, greus  i molt greus, i les sancions corresponents poden anar des d’una amonestació fins l’expulsió de l’associació, segons el que estableixi el reglament intern.

El procediment sancionador s’inicia d’ofici o bé com a conseqüència d’una denuncia o comunicació. En el termini de 10 dies, la Junta Directiva nomena un instructor, que tramita l’expedient sancionador i proposa la resolució en el termini de 15 dies, amb audiència prèvia del presumpte infractor. La resolució final, que ha de ser motivava i aprovada per dues terceres parts dels membres de la Junta Directiva, l’adopta aquest òrgan de govern també dins d’un període de 15 dies.

En el casos de sancions per faltes molt greus acordades per la Junta Directiva, les persones interessades poden sol·licitar la ratificació de la sanció davant la primera Assembles General que tingui lloc.

 

Capítol X. 

Regulació del vot de censura

Article 31

Perquè es pugui sol·licitar un vot de censura contra el president de l'entitat, la totalitat de la junta, o qualsevol dels seus membres, cal que ho demani per escrit motivat la majoria dels membres de la junta o, com a mínim el 20 % dels socis de l'entitat al corrent de pagament en la data de la sol·licitud.

Article 32

Un cop presentada la sol·licitud de vot de censura, dins els 1O dies següents s'ha de constituir una mesa de 3 persones formada per un membre de la junta directiva designat per aquesta, el primer soci signant de la sol·licitud i un soci no signant, que en serà el president.

Article 33

Un cop realitzades les comprovacions pertinents de la sol·licitud per part de la mesa del vot de censura i que no podran superar els 10 dies des de la seva constitució, la junta directiva ha de convocar l'acte de votació, que haurà de realitzar-se en un termini no inferior a 1O dies ni superior a 20 dies des de la comunicació de la mesa. La convocatòria s’haurà d'ajustar a les condicions estatutàries per a la convocatòria d'assemblees.

Article 34

El vot de censura només es pot acordar per la majoria deis 2/3 deis socis assistents a l'assemblea convocada a l'efecte, i sempre que en l'acte de votació hi participin, com a mínim, un 25% del total de membres de ple dret de l'entitat al corrent de pagament en la data que es presenti el vot de censura.

Article 35

En el supòsit que s’aprovi el vot de censura, la persona o persones afectades cessaran automàticament, i s’aplicarà el regim de substitució transitòria de vacants tal com disposen aquets estatuts en l’article 15.

CAPÍTOL XI

La dissolució.

Article 36

L’associació es pot dissoldre si ho acorda l’Assemblea General, convocada amb caràcter extraordinari expressament per aquest fi.

Article 37

1.       Un cop acordada la dissolució , l’Assemblea General ha de prendre les mesures oportunes tant pel que fa a la destinació dels béns i drets de l’associació, com a la finalitat, l’extinció i la liquidació de qualsevol operació pendent.

2.       L’Assemblea està facultada per elegir una comissió liquidadora sempre que ho cregui necessari.

3.       Els membres de l’associació estan exempts de responsabilitat personal. La seva responsabilitat queda limitada a complir les obligacions que ells mateixos hagin contret voluntàriament.

4.       El romanent net que resulti de la liquidació s’ha de lliurar directament a l’entitat pública o privada sense afany de lucre, en l’àmbit d’actuació de Terrassa, determinat per l’Assemblea General.

5.        Les funcions de liquidació i d’execució dels acorda a què fan referència  els apartats anteriors d’aquest mateix article són competència de la Junta Directiva si l’Assemblea General no confereix aqueta missió a una comissió liquidadora especialment designada a aquest efecte.