CONVOCATÒRIA ASSEMBLEA EXTRADINARINÀRIA I PROPOSTA DE NOUS ESTATUTS DE L'ASSOCIACIÓ CASAL ANNA MURIÀ
CONVOCATÒRIA ASSEMBLEA EXTRAORDINARIA
Assessorats pel Servei de Qualitat Democràtica de l'Ajuntament de Terrassa, se'ns recomana renovar els Estatuts de la nostra Associació per posar-los al dia, segons el que estableix la llei 4/2008, d'abril, del llibre del Codi Civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques; la llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació, i els seus estatuts. Per tal d'agilitzar aquest afer, es posa a disposició de tots els socis i sòcies la còpia de la proposta que adjuntem a continuació perquè es puguin fer les esmenes que es considerin convenients, presentant-les al despatx de l'Associació des del dia 27 al 30 d'octubre. No s'acceptaran esmenes posteriors a aquesta data.
ORDRE DEL DIA
-Aprovació dels NOUS ESTATUTS
Terrassa 29 de setembre de 2025
El Secretari
JOSE REDONDO
PROPOSTA DELS NOUS ESTATUTS DE
L’ASSOCIACIÓ DEL CASAL ANNA MURIÀ
CAPÍTOL I
La denominació, els fins i el
domicili
Article 1
Amb la denominació Amics/Amigues
del Casal de la gent gran Anna Murià regula les seves activitats d’acord amb el
que estableix la llei 4/2008, de 24 d’abril, del llibre tercer del Codi civil
de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques; la llei orgànica 1/2002, de 22
de març, reguladora del dret d’associació, i els seus estatuts.
Article 2
Els fins de l’associació són:
Fomentar i potenciar les relacions de coneixement, convivència, amistat, solidaritat i col·laboració entre les sòcies i les socis i altres col·lectius.
Defensar, promocionar i divulgar els valors de l’entitat cultural i social.
Per aconseguir les seves finalitats, l’associació du a terme les activitats següents:
Organitzar i realitzar tota classe d’activitats relatives al col·lectiu de la tercera edat.
Qualsevol altre, de contingut lícit , relacionada amb les anteriors.
En queda exclòs tot ànim de
lucre.
Article 3
1.
El domicili de l’associació s’estableix a 08221
Terrassa (Vallès Occidental), i radica al carrer Sant Ildefons, número 8, en
espai cedit per l’Ajuntament de Terrassa.
2.
Les funcions d’aquesta associació s’exerceixen
majoritàriament a Catalunya, sense perjudici
de les esmentades relacions amb entitats d’altres àmbits.
CAPÍTOL II
Els membres de l’associació,
els seus drets i les seves obligacions
Poden formar part de l’associació
totes les persones físiques i jurídiques que, de manera lliure i voluntària ,
tinguin interès en les seves finalitats.
1. Cal
que tinguin capacitat d’obrar o bé estiguin representades legalment
2. Poden formar part de l’associació totes les
persones majors de 60 anys, i/o jubilades per
edat o invalidesa així com
els seus conjugues, o bé persones prejubilades de qualsevol edat o persones
que voluntàriament vulguin aportar
qualsevol coneixement a l’Associació.
3. S’establiren
dues categories de socis/es per poder formar part de l’associació:
A) Socis/es: Poden formar part de l’associació totes
les persones que indica l’article 4.2 així com els seus conjugues i familiars.
B) Socis/es col·laboradors: Persones de qualsevol edat o
residència que voluntàriament vulguin aportar coneixement a l’associació.
Pel que fa a les persones
jurídiques:
1. La
sol·licitud d’ingrés ha de ser acordada per l’òrgan competent.
2. Les
normes per les quals es regula la persona jurídica en qüestió no han d’excloure
la possibilitat de formar part d’una associació.
3. Per
integrar-se a l’associació s’ha de demanar verbalment a qualsevol membre de la
JUNTA DIRECTIVA la qual prendrà una decisió en la primera reunió que tingui
lloc i la comunicarà a l’assemblea
general més immediata.
Són drets dels membres de
l’associació:
1.
Assistir amb veu i vot a les reunions de
l’Assemblea General.
2.
Elegir o ser elegits per llocs de representació o
per exercir càrrecs directius.
3.
Exercir la representació que se’ls confereix en
cada cas.
4.
Intervenir en el govern i les gestions, en els
serveis i les activitats de l’associació, d’acord amb les normes legals
estatutàries.
5.
Exposar a l’Assemblea i a la junta directiva tot
el que considerin que pugui contribuir a fer més plena la vida de l’associació
i més eficaç la realització dels objectius socials bàsics.
6.
Sol·licitar i obtenir explicacions sobre
l’administració i la gestió de la Junta Directiva o dels mandataris de
l’associació.
7.
Ser escoltat abans que s’adoptin mesures
disciplinàries.
8.
Rebre informació sobre les activitats de
l’associació.
9.
Fer ús dels serveis comuns que l’associació
estableixi o tingui a la seva disposició.
10.
Formar part dels grups de treball.
11.
Posseir un exemplar del estatuts.
12.
Consultar els llibres de l’associació.
Són deures dels membres de
l’associació:
1.
Comprometre’s amb les finalitats de l’associació
i participar activament per assolir-les.
2.
Contribuir al sosteniment de l’associació amb el
pagament de quotes, derrames i altres aportacions econòmiques fixades pels
estatuts i aprovades d’acord amb aquest.
3.
Complir la resta d’obligacions que resultin de
les disposicions estatutàries.
4.
Acatar i complir els acords vàlidament adoptats
pels òrgans de govern de l’associació,
5.
Sotmetre a mediació les controvèrsies que
sorgeixin per raó de funcionament de l’associació.
6.
En tant que a l’hora les persones usuàries del
Casal Anna Murià han de ser coneixedores del Reglament de Règim Intern i el seu
compliment.
Article 7
Són causes per ser donat de baixa
de l’associació:
1.
Que ho decideixi la persona interessada, i que
ha de comunicar a qualsevol membre de la Junta Directiva de forma fefaent.
2.
No satisfer les quotes fixades.
3.
No complir les normes estatutàries.
CAPÍTOL III
L’Assembles General
1.
L’Assembla General és l’òrgan sobirà de
l’associació; els seus membres en formen part per dret propi i irrenunciable.
2.
Els membres de l’associació, reunits en les
Assemblees Generals legalment constituïda , decideixen per majoria els
assumptes que són competència de
l’Assemblea.
3.
Tots els membres queden subjectes als acords de
l’Assemblea General, incloent-hi els absents, els qui en discrepen i els
presents que s’han abstingut de votar.
L’Assemblea General té les
facultats següents:
a)
Aprovar, si escau, la gestió de l’òrgan de
govern, el pressupost i els comptes anuals.
b)
Elegir i separar els membres de l’òrgan de
govern i controlar-ne l’activitat.
c)
Modificar els estatuts.
d)
Acordar la forma i l’import de les contribucions
al finançament de l’associació o al pagament de les seves despeses.
e)
Acordar la transformació, la fusió, l’escissió o
la dissolució de l’associació.
f)
Acordar l’ingrés i la baixa en federacions o
confederacions.
g)
Sol·licitar la declaració d’utilitat pública.
h)
Aprovar el reglament de Règim Intern i les seves
modificacions.
i)
Conèixer les sol·licituds presentades per ser
socis, i també les altes i les baixes per una raó diferent de la separació
definitiva.
j)
Ratificar, si escau, la baixa disciplinària i
les altres sancions imposades per la Junta Directiva per faltes molt greus.
k)
Resoldre sobre les qüestions que no estiguin
expressament atribuïdes a cap altre òrgan de l’associació.
l)
Establir les línies generals d’actuació que
permetin a l’associació complir els seus
objectius i finalitats.
1.
L’Assemblea General es reuneix en sessió
ordinària com a mínim un cop l’any, i dins dels sis mesos següents a la data de
tancament de l’exercici econòmic, si es possible.
2.
L’òrgan de govern pot convocar l’assemblea
general amb caràcter extraordinària sempre que ho consideri convenient, i ho ha
de fer quan ho sol·liciti un 10% dels associats; en aquest cas, l’Assemblea ha
de tenir lloc dins el termini de trenta dies a comptar de la sol·licitud.
1.
L’Assemblea és convocada per l’òrgan de govern
mitjançant una convocatòria que ha de contenir, com a mínim, l’ordre del dia,
el lloc, la data i hora de la reunió.
2.
La convocatòria s´ha de comunicar quinze dies
abans de la data de la reunió, individualment i mitjançant un escrit adreçat al
domicili postal, a l’adreça de correu electrònic o a altres mitjans telemàtics
de comunicació que constin identificats en la relació actualitzada d’associats
que ha de tenir l’associació.
3.
Les reunions es poden dur a terme per mitjà de
videoconferència o d’altres mitjans de comunicació, sempre que quedi garantida
la identificació dels assistents, la continuïtat de la comunicació, la
possibilitat d’intervenir en la deliberació i l’emissió del vot. En aquest cas,
s’entén que la reunió se celebra on és la persona que la presideix.
4.
Les reunions de l’Assemblea General, les
presideix el president de l’associació. Si no hi és, l’han de substituir,
successivament, el vicepresident o el vocal de més edat de la Junta. Hi ha
d’actuar com a secretari qui ocupi el mateix càrrec a la Junta Directiva.
5.
El secretari redacta l’acta de cada reunió, que
ha de signar juntament amb el president, en la qual hi ha de figurar un
extracte de les deliberacions, el text dels acords adoptats, el resultat
numèric de les votacions i la llista de les persones presents.
Al començament de
cada reunió de l’Assemblea General es llegeix l’acta de la sessió anterior a fi
que s’aprovi o s’esmeni, Cinc dies abans, de tota manera, l’acta i qualsevol
altra documentació ha d’estar a disposició dels socis al local social.
Article 12
1.
L’Assemblea General es constitueix vàlidament
sigui quin sigui el nombre de socis presents o representats.
2.
El 10% dels socis poden sol·licitar a l’òrgan de
govern la inclusió en l’ordre del dia d’un o més assumptes a tractar. En el cas
que ja s’hagi convocat l’Assemblea, poden fer-ho dins el primer terç del
període comprès entre la recepció de la convocatòria i la data en què aquest
òrgan s’han de reunir. L’Assemblea únicament
por adoptar acords respecte als punts inclosos en l’ordre del dia,
llevat que s’hagi constituït amb caràcter universal o que els acords es
refereixin a la convocatòria d’una nova assemblea general.
Article 13
1.
En les reunions de l’Assemblea General,
correspon un vot a cada membre de l’associació.
2.
Els acords es prenen per majoria simple de vots
dels socis presents o representats.
3.
Es poden adoptar acords... sense reunió de
manera excepcional--a instància del president de l’associació, de dos terços
del membres de la junta directiva o d’un 20% dels associats—mitjançant
l’emissió del vot per correspondència postal, comunicació telemàtica o
qualsevol altre mitjà, sempre que quedin garantits els drets d’informació i de
vot, que quedí constància de la recepció
del vot i que se’n garanteixi l’autenticitat. S’entén que l’acord s’adopta al
domicili de la persona jurídica i en la data de recepció del darrer dels vots
vàlidament emesos.
4.
Per adoptar acords sobre la modificació dels
estatuts, la dissolució de l’associació, la constitució d’una federació amb
associacions similars o la integració en una ja existent, i la disposició o
alineació de béns, es requereix una majoria qualificada dels socis presents o
representats (els vots afirmatius superen la meitat dels emesos). En qualsevol
cas, l’elecció de la Junta Directiva, si es presenten diverses candidatures, es
fa per acord de la majoria simple o
relativa dels socis presents o representats (més vots a favor que en contra).
5.
Las candidatures que es presenten formalment
tenen dret a una còpia de la llista dels socis i dels seus domicilis i adreces
de correu electrònic i altres mitjans de comunicació, sempre que se n’hagi
obtingut l’autorització expressa.
CAPÍTOL IV
La Junta Directiva
1. La
Junta Directiva regeix, administra i representa l’associació. Componen aquest
òrgan el president, vicepresident, secretari, tresorer, el vice-tresorer i els diversos vocals.
2. Els
càrrecs de president, vicepresident, tresorer i secretari han de ser exercits
per persones diferents.
3. L’elecció
dels membres de la Junta Directiva, que han de ser socis amb una
antiguitat mínima de 1 any i majors d’edat, es fa per votació de l’Assemblea General entre les
diferents candidatures presentades. Les candidatures que es presentin tindran de
tenir l’aval previ d’un mínim de 10 socis. Les persones elegides entren en
funcions després d’haver acceptat el càrrec.
4. La
mesa electoral la formaran el Secretari de la Junta sortint que actuarà com a
president de la mateixa i 2 socis no
membres de la junta sortint presents a l’Assemblea.
5. En
el supòsit que no es presenti cap candidatura es nomenarà una Junta Gestora per
mantenir el funcionament de l’Associació i que tindrà d’estar formada per un
mínim de 4 socis, dos dels quals tindran que ser membres de la junta sortint a
excepció del president que no en podrà formar part. En el termini màxim de 6
mesos la Junta Gestora tindrà de convocar noves eleccions.
6. Aquesta
Junta Gestora cuidarà de mantenir l’activitat normal de l’Associació però no
podrà prendre decisions que afectin al patrimoni de l’entitat ni efectuar
despeses fora del pressupost aprovat per l’Assemblea. Una de les obligacions
serà la de preparar i convocar les noves eleccions.
7. El
nomenament i el cessament dels càrrecs s’han de comunicar al Registre
d’Associacions mitjançant un certificat, emès pel secretari sortint amb el
vistiplau del president sortint, que ha d’incloure també l’acceptació del nou
president i del nou secretari.
8. Els
membres de la Junta Directiva exerceixen el càrrec gratuïtament. No obstant
això d’acord amb l’article 322-16.2 del Llibre tercer del Codi civil de
Catalunya, si algun membre de l’òrgan exerceix funcions de gerència o altres
que no siguin les ordinàries de govern
de l’associació, pot ésser retribuït, sempre que s’estableixi una
relació contractual, incloent-hi la de caràcter laboral . El nombre de membres
de l’òrgan de govern que percebin qualsevol tipus de retribució de l’associació no pot superar la meitat dels
que integren aquest òrgan.
1.
Els membres de la Junta Directiva exerceixen el
càrrec durant un període de cinc anys, sense perjudici que puguin ser reelegits
diverses vegades.
2.
Únicament el soci que ocupi el càrrec de
president només en podrà ser elegit en dos períodes.
3.
El cessament dels càrrecs abans d’extingir-se el
termini reglamentari del seu mandat pot esdevenir per:
a) Mort
o declaració d’absència, en el cas de les persones físiques, o extinció, en el
cas de les jurídiques.
b) Incapacitat
o inhabilitació.
c) Renuncia
notificada a l’òrgan de govern.
d) Separació
acordada per l’assemblea general.
e) Qualsevol
altra causa que estableixin la llei o els Estatuts.
f)
Baixa com a membre de l’associació.
4.
Les vacants que es produeixin en la Junta
Directiva, i si es necessari, s’han de
cobrir en la primera reunió de l’Assembla General que tingui lloc. Mentrestant,
un membre de l’associació pot ocupar provisionalment el càrrec vacant.
Article 16
1.
La Junta Directiva té les facultats següents:
a) Representar,
dirigir i administrar l’associació de la manera més amplia que reconegui la
llei; així mateix, complir les decisions
preses per l’Assemblea General, d’acord amb les normes, instruccions i
directrius que aquesta Assemblea estableixi.
b) Prendre
els acords que calgui en relació amb la compareixença davant dels organismes
públics i per exercir tota mena d’accions legals i interposar els recursos
pertinents.
c) Proposar
a l’Assemblea General la defensa dels interessos de l’associació.
d) Proposar
a l’Assemblea General la defensa de l’establiment de les quotes que els membres
de l’associació han de satisfer.
e) Convocar
les assemblees generals i controlar que es compleixin els acords que s’hi
adoptin.
f)
Presentar el balanç de l’estat econòmic de cada
exercici a l’Assemblea General perquè els aprovi, i confeccionar els
pressupostos de l’exercici següent.
g) Contractar
els empleats que l’associació pugui tenir.
h) Inspeccionar
la comptabilitat i preocupar-se perquè els serveis funcionin amb normalitat.
i)
Establir grups de treball per aconseguir de la
manera més eficient i eficaç els fins de l’associació, i autoritzar els actes
que aquest grups projectin dur a terme.
j)
Nomenar els vocals de la Junta Directiva que
s’hagin d’encarregar de cada grup de treball a proposta dels mateixos grups.
k) Dur
a terme les gestions necessàries davant d’organismes públics, entitats i altres
persones, per aconseguir:
--subvencions o altres ajuts.
--l’ús de locals o edificis que puguin arribar a ser un
lloc de convivència i comunicació i també un centre de recuperació ciutadana.
l) Obrir i cancel·lar
comptes corrents i llibretes d’estalvi a qualsevol establiment de crèdit o
d’estalvi i disposar dels fons que hi hagi en aquest dipòsit. La disposició
dels fons es determina a l’article 28.
m) Resoldre provisionalment
qualsevol cas que no hagin previst els estatuts i donar-ne compte en la primera
reunió de l’Assemblea General.
n) Qualsevol altra facultat
que no estigui retribuïda d’una manera especifica a algun altre òrgan de govern
de l’associació o que li hagi estat delegada expressament.
o) Consensuar periòdicament
la programació de les activitats i disposició d’espais amb la direcció del
Casal.
p) La realització tant de
cursos i tallers com les activitats extraordinàries organitzades per
l’associació hauran de realitzar-se amb els seus propis mitjans i viceversa amb
el Casal, respectant el material propietat de cada entitat.
Article 17
1. La
Junta Directiva convocada prèviament pel president o per la persona que el
substitueixi, s’ha de reunir en sessió ordinària amb la periodicitat que els
seus membres decideixin, que en cap cas no pot ser superior a un mes.
2. S’ha
de reunir en sessió extraordinària quan
el president la convoqui amb aquest caràcter o bé si ho sol·licita un terç dels
membres que la composen.
3. Les
reunions es poden dur a terme per mitjà de vídeo conferència o d’altres mitjans
de comunicació, sempre que quedi garantida la identificació dels assistents, la
continuïtat de la comunicació, la possibilitat d’intervenir en la deliberació i
l’emissió del vot. En aquest cas, s’entén que la reunió se celebra on és la
persona que la presideix.
Article 18
1. La
junta Directiva queda constituïda vàlidament si ha estat convocada amb
antelació i hi ha un quòrum de la meitat més un dels seus membres.
2. Els
membres de la Junta Directiva estan obligats a assistir a totes les reunions
que es convoquin, encara que, per causes justificades, poden excusar-se’n.
L’assistència del president o del secretari o de les persones que els
substitueixin hi és necessària sempre.
3. La
junta Directiva pren els acords per majoria simple de vots dels assistents.
4. De
les reunions de la Junta Directiva nomes es podran fer publiques les decisions
finals que s’adoptin i en cap cas els debats i comentaris que es produeixin en
la mateixa.
5. A
les reunions de la Junta Directiva només hi podran assistir les persones que en
siguin membres i les que hagin estat especialment convocades a títol consultiu
o d’assessorament. Aquestes persones no podran participar en la presa de decisions.
6. Es
poden adoptar acords sense reunió de manera excepcional—a instància del
president de l’associació o de dos terços dels membres de la junta
directiva—mitjançant l’emissió de vot per correspondència postal, comunicació
telemàtica o qualsevol altre mitjà, sempre que quedin garantits els drets
d’informació i de vot, que quedi constància de la recepció del vot i que se’n
garanteixi l’autenticitat. S’entén que l’acord s’adopta al lloc del domicili de
la persona jurídica i en la data de
recepció del darrer dels vots vàlidament emesos.
1. La
Junta Directiva pot delegar alguna de les seves facultats en una o diverses
comissions o grups de treball si compta, per fer-ho, amb el vot favorable dels
dos terços dels seus membres.
2. També
pot nomenar, amb el mateix quòrum , un o uns quants mandataris per exercir la
funció que els confiï amb les facultats
que cregui oportú conferir-los en cada cas.
3. No
son delegables la formulació dels comptes ni els actes que hagin de ser
autoritzats o aprovats per l’Assemblea General.
Article 20
Els acords de la Junta Directiva
s’han de fer constar en el llibre d’actes i els han de signar el secretari i el
president. En iniciar-se cada reunió de
la Junta Directiva, s’ha de llegir l‘acta de la sessió anterior perquè s’aprovi
o es rectifiqui, si és procedent.
CAPÍTOL V
La presidència i la
vicepresidència.
1. Són
pròpies del president les funcions següents:
a) Dirigir
i representar legalment l’associació, o per delegació de l’Assemblea General i
de la Junta Directiva.
b) Presidir
i dirigir els debats, tant de l’Assemblea General com de la Junta Directiva.
c) Emetre
un vot de qualitat decisori en els casos d’empat.
d) Establir
la convocatòria de les reunions de l’Assemblea General i de la Junta Directiva.
e) Visar
les actes i els certificats confeccionats pel secretari de l’associació, però
no és necessari en el cas d’altres comunicacions.
f)
Les atribucions restants pròpies del càrrec i
les delegades per l’Assemblea General o la Junta Directiva.
2. El
president serà substituït , en el cas d’absència o malaltia o dimissió, pel
vicepresident—si n’hi ha—o pel vocal designat per la resta de membres de la
junta directiva mitjançant una majoria de vots, seguint aquest ordre.
3. El
president de l’Associació serà també president de la Junta Directiva.
4. Seran
funcions del vicepresident les de substituir al president en les situacions
anomenades en el punt 2 d’aquest article i les de control, gestió i seguiment
de les activitats de l’associació. En aquestes funcions podrà comptar amb
l’ajuda del vocal que es designi.
CAPÍTOL VI
La tresoreria i la secretaria.
El tresorer té com a funció la
custòdia i comptabilització dels comptes i
dels recursos de l’associació, com també l’elaboració del pressupost, el
balanç i la liquidació de comptes. Haurà de portar al dia un llibre informatitzat de caixa amb les entrades i sortides i
la liquidació anual que haurà de constar en acta.
Signar els rebuts de quotes i
altres documents de tresoreria. Pagar les factures aprovades per la Junta
Directiva, les quals han de ser visades prèviament pel president.
En cas d’absència del tresorer
aquestes funcions les podrà exercir el vice-tresorer. Le seves feines
principals seran les de col·laborar directament amb el tresorer i principalment
amb el control de la caixa de l’associació.
El secretari ha de custodiar la
documentació de l’associació, aixecar, redactar i signar les actes de les
reunions de l’Assembles General i la Junta Directiva, redactar i autoritzar els
certificats que calgui lliurar, i també portar el llibre informatitzat de
registre dels socis.
En les Reunions de Junta cuidarà
de presentar l’ordre del dia, la seva execució i el recompte de vots en les
decisions que ho requereixin. En cas d’absència cuidarà d’aquestes tasques el
membre de la junta que ell designi.
Article 24
Els diversos vocals es cuidaran
de les tasques que tinguin assignades en cada cas.
CAPÍTOL VII
Les comissions o grups de
treball.
Article 25
La creació i constitució de
qualsevol comissió o grup de treball, l’han de plantejar els membres de
l’associació que vulguin formar-los, que n’han d’assabentar la Junta Directiva
i explicar les activitats que es proposen dur a terme.
La junta Directiva s’ha d’ocupar
d’analitzar les diferents comissions o grups de treball.
CAPÍTOL VIII
El règim econòmic.
Article 26
L’Associació no disposa de
patrimoni fundacional.
Els recursos econòmics de
l’associació es nodreixen de:
a) Les
quotes que fixa l’Assemblea General per als seus membres.
b) Les
subvencions oficials o particulars.
c) Les
donacions, les herències o els llegats.
d) Les
rendes del patrimoni mateix o bé d’altres ingressos que puguin obtenir-se.
Article 27
Tots els membres de l’associació
tenen l’obligació de sostenir-la econòmicament, mitjançant quotes o derrames,
de la manera i en la proporció que determini l’Assemblea General a proposta de
la Junta Directiva.
L’Assembla General pot establir
quotes d’ingrés , quotes periòdiques mensuals—que s’han d’abonar per anual que
disposi la Junta Directiva—i quotes extraordinàries.
Article 28
L’exercici econòmic coincideix
amb l’any natural i queda tancat el 31 de desembre.
Article 29
En els comptes corrents o
llibretes d’estalvis obertes en establiment de crèdit o d’estalvis, hi ha de figurar les signatures
del president, el vicepresident, el tresorer i un altre membre de la junta.
Per poder disposar dels fons n’hi
ha prou amb dues signatures, una de les quals ha de ser la del tresorer o bé
del president.
És obligatori que al final de
cada exercici econòmic quedi de saldo disponible al compte bancari de com a
mínim del 20% de les despeses que l'Associació hagi tingut aquell any i que
servirà com a fons de reserva.
CAPÍTOL IX
El règim disciplinari.
Article 30
L’òrgan de govern pot sancionar
les infraccions comeses pels socis que incompleixin les seves obligacions.
Aquestes infraccions es poden qualificar de lleus, greus i molt greus, i les sancions corresponents
poden anar des d’una amonestació fins l’expulsió de l’associació, segons el que
estableixi el reglament intern.
El procediment sancionador
s’inicia d’ofici o bé com a conseqüència d’una denuncia o comunicació. En el
termini de 10 dies, la Junta Directiva nomena un instructor, que tramita
l’expedient sancionador i proposa la resolució en el termini de 15 dies, amb
audiència prèvia del presumpte infractor. La resolució final, que ha de ser
motivava i aprovada per dues terceres parts dels membres de la Junta Directiva,
l’adopta aquest òrgan de govern també dins d’un període de 15 dies.
En el casos de sancions per faltes
molt greus acordades per la Junta Directiva, les persones interessades poden
sol·licitar la ratificació de la sanció davant la primera Assembles General que
tingui lloc.
Capítol X.
Regulació del vot de censura
Article 31
Perquè es pugui sol·licitar un
vot de censura contra el president de l'entitat, la totalitat de la junta, o
qualsevol dels seus membres, cal que ho demani per escrit motivat la majoria
dels membres de la junta o, com a mínim el 20 % dels socis de l'entitat al
corrent de pagament en la data de la sol·licitud.
Article 32
Un cop presentada la sol·licitud
de vot de censura, dins els 1O dies següents s'ha de constituir una mesa de 3
persones formada per un membre de la junta directiva designat per aquesta, el
primer soci signant de la sol·licitud i un soci no signant, que en serà el
president.
Article 33
Un cop realitzades les
comprovacions pertinents de la sol·licitud per part de la mesa del vot de
censura i que no podran superar els 10 dies des de la seva constitució, la
junta directiva ha de convocar l'acte de votació, que haurà de realitzar-se en
un termini no inferior a 1O dies ni superior a 20 dies des de la comunicació de
la mesa. La convocatòria s’haurà d'ajustar a les condicions estatutàries per a
la convocatòria d'assemblees.
Article 34
El vot de censura només es pot
acordar per la majoria deis 2/3 deis socis assistents a l'assemblea convocada a
l'efecte, i sempre que en l'acte de votació hi participin, com a mínim, un 25%
del total de membres de ple dret de l'entitat al corrent de pagament en la data
que es presenti el vot de censura.
Article 35
En el supòsit que s’aprovi el vot
de censura, la persona o persones afectades cessaran automàticament, i
s’aplicarà el regim de substitució transitòria de vacants tal com disposen
aquets estatuts en l’article 15.
CAPÍTOL XI
La dissolució.
Article 36
L’associació es pot dissoldre si
ho acorda l’Assemblea General, convocada amb caràcter extraordinari
expressament per aquest fi.
Article 37
1.
Un cop acordada la dissolució , l’Assemblea
General ha de prendre les mesures oportunes tant pel que fa a la destinació
dels béns i drets de l’associació, com a la finalitat, l’extinció i la
liquidació de qualsevol operació pendent.
2.
L’Assemblea està facultada per elegir una
comissió liquidadora sempre que ho cregui necessari.
3.
Els membres de l’associació estan exempts de
responsabilitat personal. La seva responsabilitat queda limitada a complir les
obligacions que ells mateixos hagin contret voluntàriament.
4.
El romanent net que resulti de la liquidació
s’ha de lliurar directament a l’entitat pública o privada sense afany de lucre,
en l’àmbit d’actuació de Terrassa, determinat per l’Assemblea General.
5.
Les
funcions de liquidació i d’execució dels acorda a què fan referència els apartats anteriors d’aquest mateix
article són competència de la Junta Directiva si l’Assemblea General no
confereix aqueta missió a una comissió liquidadora especialment designada a
aquest efecte.
.png)